Małe robociki

Małe robociki

Scottie Go!  Ozobot! czyli jak programować małe roboty

Scottie Go! to niezwykle ciekawa i intuicyjna gra do nauki programowania stworzona z myślą o najmłodszych, ale nadająca się także do pracy ze starszymi dziećmi. Jej innowacyjność polega na tym, że łączy w sobie klocki typowe dla gier planszowych – które służą do pisania programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i „ożywić” za ich pomocą bohatera gry. Różnorodność modułów i poziomów trudności pozwala rozwijać umiejętności programowania – dosłownie: krok po kroku. Gra wymaga użycia sprzętu mobilnego oraz dużej przestrzeni, ponieważ mobilizuje uczestników do ruchu.
Kolejnym ciekawym małym robotem jest Ozobot, który skupia uwagę nie tylko najmłodszych ale i starszych. Ilość zabawy i nauki jaką im proponuje jest nieograniczona. Wyzwala kreatywność, która związana jest z planowaniem i rysowaniem za pomocą kredek lub flamastrów tras po których może jeździć. Możemy w ten sposób napisać pierwszy program dotyczący np.: poruszania się samochodu, nauczyć zasad bezpieczeństwa.
W trakcie zajęć uczestnikom zostanie wprowadzony temat kodów Ozobota odpowiedzialnych za kierunki poruszania. Zaprogramują oni bezpieczną drogę do szkoły.

Wstępem w świat programowania będzie gra edukacyjna Scottie Go! która uczy logicznego i analitycznego myślenia, planowania oraz jest dobrym początkiem do programistycznej przygody.

Sprawdzimy także w jaki sposób można również zaprogramować OzoBota używając platformy opartej na języku Scratch OzoBlockly.

Podsumowanie

Wprowadzenie pojęć, teorii, praw oraz zasad: Algorytm, programowanie
Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy: Prowadzenie obserwacji, analiza i wyciąganie wniosków, przekładanie algorytmu na działanie, Uczestnicy potrafią użyć właściwą sekwencję kolorów aby zaprogramować robota. Wiedzą, że robot podąża za linią, a kody wskazujące kierunek poruszania się na skrzyżowaniach wstawia się w trasę wyłącznie przed rozgałęzieniem się drogi. Wiedzą w których momentach można przejść bezpiecznie przez ulicę.
Co uczeń zrozumie dzięki zajęciom? Podstawy programowania z użyciem kredek, flamastrów,  a także platformy opartej na języku Sratch OzoBlockly

Procentowy udział prezentowanych treści

20%

Wstęp

35%

Konstruowanie

35%

Programowanie i testy

10%

Podsumowanie

Terminy zajęć

  • 7 kwietnia 2018
  • 14 kwietnia 2018
  • 21 kwietnia 2018
  • 28 kwietnia 2018

Ankieta zgłoszeniowa

""
1
Imięyour full name
Nazwiskoyour full name
Szkołayour full name
Ulicayour full name
Kod pocztowyyour full name
Miastoyour full name
Telefonyour full name
Previous
Next